Bugün Farklı Olacak - Jessi Kirby Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Nisan 05, 2020


TANITIM
Kitabın adı: Bugün Farklı Olacak
Yazar: Jessi Kirby
Türü: Genç Yetişkin, Gizem
Yayın evi: Novella Dinamik

Herkesin bildiği öykü aynı. Peki ya bu öykünün devamı varsa ve bilinenlerden daha fazlası yaşandıysa? Ya parçaları birleştirip gizli kalmış sona ulaşması gereken kişi bensem? Gerçeği öğrenme şansı bana verildiyse? Geçmişi değiştirmek imkânsız, bunu biliyorum. Ama bunca yıldan sonra onun günlüğünü bulmamın bir sebebi varsa? En önemli soru da şu: Ya o hâlâ hayattaysa?

YORUM

Ne yalan söyleyeyim Bugün Farklı Olacak’a başladığımda pek bir beklenti içerisinde değildim. Ama kitap beni tümüyle yanılttı. Hatta üstüne uzun zamandır böylesine heyecanla sayfa çevirdiğimi hatırlamıyorum diyebilirim.

GoodReads’de kitabı öyle aman aman sevip yorum yapanı görmedim haliyle beklentim düşüktü ama kitaba başladığım ilk sayfadan itibaren gerek akıcılığı gerek merak uyandırıcılığı beni cezbetti. Sayfayı her çevirdiğimde resmen yüreğim ağzımda “şimdi ne olacak?” diyordum.

Spoiler vermeden kitabın biraz konusundan bahsetmek istiyorum, Parker lise son sınıf öğrencisidir ve öğretmeni her yıl lise son sınıf öğrencilerine bir ödev verir; günlük tutmak. Tutulan günlükler dönem bitmeden öğretmene teslim edilir ve öğretmen bundan on yıl sonra üzerlerinde yazılı adreslere geri gönderilir.

Öğretmen Kinney, Parker’a bir görev verir. Bundan on yıl önceki yazılan günlükleri sahiplerine kargolamak. Parker, isim ve adresleri kontrol eder ve bir isimle karşılaşır: Juliana Farnetti… Juliana tam on yıl önce herkesin gözdesi çift haline gelmiş Shane’le birlikte kaza sonucu hayatını kaybetmişti ve şu anda Juliana’nın günlüğü Parker’ın elinde duruyordur.

Parker her ne kadar dürüst bir kız olarak yetiştirilmiş olsa da ölü bir kızın günlüğünü okumaktan kendini alıkoyamaz. Ve günlüğü okudukça Juliana’nın aslında çok daha farklı biri olduğunu keşfeder. Kasabada hala Juliana ve Shane’in hatıra posterleri asılıdır fakat on yıl önce kaza sonrası göle sürüklenmiş olmalarına rağmen cesetleri bulunamamıştı. Parker’ın günlükle birlikte fikirleri de değişmiştir. Bu, ya hala hayatta olmaları anlamına geliyorsa? Ya herkesin bildiği o hikaye aslında farklıysa?... Parker, en yakın arkadaşı Kat ve hoşlandığı çocuk Trevor ile birlikle bunun üzerine bir yolculuğa çıkar. Ve ben kitabı büyük bir heyecanla okuyup bitiririm.

Anlatımını, dilini, akıcılığını çok beğendiğim bir kitap oldu. Bugün Farklı Olacak benim favori listemde yerini aldı. Bence siz de bir şans verebilirsiniz. *-*

 PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

6 Yorum

  1. okuma listeme ekledim bile...

    YanıtlaSil
  2. Acaba yaşıyor mu? Merak ettim bak:)

    YanıtlaSil
  3. Kaptırıp giden kitaplara ihtiyaç duyuyorum ben de, aklımda bulunsun, elimde yok ama belki e-book olarak okurum :)) Teşekkürler :))

    YanıtlaSil