Geekerella - Ashley Poston Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Nisan 14, 2020


TANITIM
Kitabın adı: Geekerella
Yazar: Ashley Poston
Türü: Genç Yetişkin
Yayın evi: Yabancı Yayınları

Yıldız ışığım, bu gece istediğin herkes olabilirsin. 

Elle Wittimer, babasını kaybettikten sonra içine düştüğü cehennemden sadece Yıldızalanı ile kaçabilen gerçek bir geekti. Yeni çıkacak olan filmin tanıtımı için yapılacak kostüm yarışmasını gördüğünde, kaderinin onu çağırdığını hissetti. Sihirli Balkabağı’na, biraz tuhaf olsa da bir arkadaşa ve bir çift cam ayakkabıya ihtiyacı vardı. Aynı anda genç aktör Darien Freeman, sinirli bir hayran tarafından “çekici bir sersem” olarak yaftalanmadan önce hayatının rolünü aldığını düşünüyordu. Büyük gün yaklaştıkça kendini daha da fazla sahte hissetmeye başlamıştı, ta ki onu aksine inandıracak bir kızla karşılaşana kadar. Saatler gece yarısını vurduğunda, gerçek hayatta masallar mutlu sonla biter miydi?

YORUM
Genelde kitaplar hakkında çok fazla araştırma yapmam. Çok detaylı yorumlar okumam. Çünkü o kitaba karşı olumlu/olumsuz fark etmeksizin ön yargım oluşmasını sevmem. Geekerella'yı indirimden almıştım. Hatta almadan önce kitabı okumuş olan bir arkadaşıma sormuştum, tavsiye edince almıştım.

Geekerella'ya başladığımda kitap hakkında arka kapak yazısından ve ön/arka kapak görsellerinden yola çıkarak tahmin ettiğim hikayesinden başka hiçbir bilgim yoktu. Öyle ki, kitabın daha ilk bölümünde Sindirella hikayesine ne kadar çok benziyor demiştim. (Üvey anne ve kız kardeşleri, ölmüş babası, hiç sevilmeyen baş karakter vs.) Meğer zaten bir başka Sindirella hikayesiymiş. :D

Aslında kitabı çok sevdim. Kitaptan kırdığım bir puanın nedeni yazarın çok fazla gereksiz ayrıntıya girmiş olduğunu düşünmem. Anlatım bölümlerinde -betimlemelerden bahsetmiyorum- gerçekten çok gereksiz detaylara girmişti. Sanki daha çok kitabı doldurmak, sayfa sayısını arttırmak gibiydi... Onun dışında gerçekten çok güzeldi. Öyle aman aman sürükleyici bir kitap olduğunu söyleyemem ama eğlenerek okudum.

Kitabın sonunun tam yerinde bittiğini düşünüyorum. Serinin devam kitapları var ama kitabın farklı karakterlerini anlatıyor.

Elle, üvey annesi ve kız kardeşleriyle yaşayan, yıllar önce bitmiş olan Yıldızalanı adlı dizinin tam bir hayranıdır (geek). Dizinin yeniden gündeme gelerek yeni versiyonuyla filmi çıkacağını duyduğunda çok heyecanlanır ve baş karakteri kimin oynayacağı bir TV programında açıklanır: herkesin hayranı olduğu Elle'in oyunculuğu hiç beğenmediği Darien Freeman. Elle için bu tam bir hayal kırıklığı olmuştur.

Elle'in babası ExcelsiCon fuarının kurucusudur. Hayatını kaybetmiş olsa da fuar her yıl düzenlenmeye devam ediyordur. Ve fuarın web sitesinde hala üyesi olarak görünmektedir. Darien, Yıldızalanı hayranlarının onu bu role yakıştırmadığını biliyordur ve bu yüzden düzenlenecek olan fuara gitmek istemiyordur. Web siteden bulduğu telefona bu konuyla ilgili bir mesaj atar lakin telefonun sahibi artık Elle'dir. Böylelikle Elle ve Darien birbirlerinden habersiz bir şekilde mesajlaşmaya başlar. Darien kimliğini açıklamamakta son derece kararlı olsa da bir şekilde Elle'ye tutulmuştur...

Geekerella adı da tam olarak bu Sindirella hikayesinden geliyor. Farklı bir uyarlama ve eğlenceli bir kitaptı benim için. Gerçekten çok sevdiğimi söyleyebilirim.
PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

14 Yorum

  1. okuycam bunu. devam kitabı çok iyi değilmiş ama bu ilkini okuycaaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyun kesinlikle. *-* Devam kitabı beğenilmemiş demek. Okuyup okumamakta kararsızdım zaten :D

      Sil
    2. https://depresifpatates.blogspot.com/2020/03/prenses-ve-hayran-kitap-yorumu.html

      eylül su arkadaşımız okumuştu yakınlarda :)

      Sil
  2. Bu kitabı çok fazla görüyorum son zamanlarda :) Sanırım pdf bulursam ben de okurum :)

    YanıtlaSil
  3. Geekerella'yı ilk başta okuduğumda pek akıcı bulamamıştım. Ama ilerleyen sayfalarda öyle bir akıcılaştı ki hemen bitirdim kitabı. Kitabı okurken hayran kitlelerine ben de dahil olmuşum gibi bu ailede ben de varmışım gibi hissetmiştim. :)
    Ellerine sağlık! Çok güzel bir şekilde bu kitabı yorumlamışsın. Kendine iyi bakmanı ve sevgiyle kalmanı diliyorum! :)

    YanıtlaSil
  4. Sindirella'yı Geek dünyasına uyarlamışlar demek ha. Yine de bana çok hitap etmiyor gibi. :)

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Machbet ile bu kitaba aynı puanı vermen dışında yorumun çok güzel olmuştu. Fakat Machbet bundan daha iyidir düşüsündeyim.

    Bu arada blogumdaki kitap mimine davetlisin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi kendi türünde çok çok farklı kitaplar. Puanlamamı o şekilde yapmıyorum ki Shakespeare benim en sevdiğim yazarlardan biridir :) Tabii ki iki kitap kıyaslanamaz bile :) Bu arada yorum ve mim için teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. Masalların uyarlamalarını seviyorum, bunu da e book olarak bulursam okurum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masal uyarlamalarını ben de seviyorum. Cinder serisini çok merak ediyorum mesela. :D
      Yorum için teşekkür ederimm :)

      Sil
    2. Cinder serisi çok güzeldi :D Seveceksin bence :))

      Sil