Hayalperver - Lucy Keating Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Ekim 11, 2020

TANITIM

Kitabın adı: Hayalperver
Yazar: Lucy Keating
Türü: Genç Yetişkin
Yayın evi: Pena Yayınları

Rüyalarınızda gördüğünüz kişiye âşık olursanız gerçeklikten kopar mısınız? Peki ya rüyalarınız gerçek olursa? Alice kendini bildi bileli rüyasında Max’i görüyor. Rüyasında onunla tüm dünyayı gezdi ve ona delicesine, çaresizce âşık oldu. Max rüyalarının erkeği ama sadece rüyalarının. O gerçek değil. En azından değildi, Alice yeni okulunun ilk günü sınıfa girip onu karşısında bulana dek. Ama Gerçek Max, Rüya Max’e pek benzemiyor. Gerçekler rüyalardan çok farklı. Ya da gerçekten farklı mı? Rüya ve gerçeklik arasında yaşayan iki tuhaf insanın anlaşılmayı bekleyen aşkı ve çözülmeyi bekleyen hikâyesi.

YORUM

Hayalperver'in konusunu çok beğenmiş, kitaba da büyük beklentilerle başlamıştım. Ne yazık ki tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. Yazarın ele aldığı kurgu çok iyi, çok yaratıcı gelmişti bana. Lakin bu kadar güzel bir kurgu ancak bu kadar kötü işlenebilirdi.

Alice, rüyalarında erkek arkadaşı Max'le birlikte rüya kadar güzel bir hayat yaşıyor. Tek hayali rüyalarındaki Max'in gerçek olmasıydı.

Bir gün Alice, okul değiştirmek zorunda kalır ve burada sınıf arkadaşlarından birinin rüyalarındaki Max'le tıpatıp aynı olduğunu fark eder. Lakin gerçek hayattaki Max, rüyalarındaki Max'ten çok farklıdır. İşin daha da tuhaf yanı ise Max de yıllarca rüyasında Alice'i görüyor olmasıdır.

İlgi çekici bir kurgusu var kitabın. Sanırım konuyu kim okursa okusun ufak da olsa kitap hakkında bir merak içerisine girer. Ben kitapta karakterlere hiç ısınamadım. Alice bana kalırsa tam bir baş belasıydı. :D Max ise hiç de ana karakterlik bir çocuk değildi. Rüya olayına gelince gerçekten çarpıcı bir neden bekliyordum ama o da çok saçmaydı. Belki okumak isteyen olur diye çok detaya girmeyeceğim ama ben ne yazık ki kitabı sevemedim.

PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum