Melankoli (#2) - Tuba Arık Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Aralık 03, 2018


TANITIM
Kitabın adı: Melankoli (Gölge, #2)
Yazar: Tuba Arık
Türü: Fantastik
Yayın evi: Fantastik Kitap

Kazanmak için kaybetmek gerekir, Yaşamak içinse ölmek! 

Fegel'in planları vardı; hayalleri, seçimleri... Dünyada mümkün olacağına inanmadığı bir hayatın içine sürüklendi. Bulduğunu sandı ama kaybetti, kazandığını sandı ama yenildi. Hiçbiri bilemezdi. Oyunun amacı; binlerce yıl arayla dünyaya gelmiş bu kişileri, bir amaç uğruna bir araya getirmekti. 

"Kanatsız açtım kanatlarımı. Dünyanın seyrine insan olarak daldım. Kimsenin sahip olamayacağı bir şeye sahip oldum. Mucizeye tanık oldum. Yaşadım, öldüm, tekrar doğdum. Sevdim, yandım; sevdim, yeniden yandım. Ateşimle ateşler yaktım, acımla acılar kattım kalplere, ölümümle ölümü tattırdım. Ve küçücük kalbimle bir adamın aşkına sığındım. Bir yürekten çıktım, diğer yüreğe taşındım."

YORUM

Paranoya’yı ilk baskısıyla okumuş, kelimenin tam anlamıyla kitaba hayran kalmıştım. Yazarın dili ve hayal gücü okuyucuyu etkisinde bırakacak şekilde büyüleyiciydi bana göre.

Tuba Arık’la uzun zamandır diyaloğumuz var. Kendisi gerçekten dünya tatlısı biri. Paranoya’nın final sahnesinden sonra ister istemez bir beklenti içinde kalmıştım. Yazar ilk başta tek kitap olarak düşünmüş lakin sonrasında devamını getirmeye karar vermiş. Ben ikinci kitabın çıkacağını duyduğumda havalara uçmuştum.

İkinci ve ardından hemen çıkan üçüncü kitap ilk olarak Wattpad’de yayınlandı. Sonrasında Fantastik Kitap haklarını satın aldı ve seri olarak basıldı. İkinci kitabı Wattpad üzerinden okumuştum. Seriyi çok sevdiğim için yeni baskılı haliyle tekrar satın aldım. Epey unuttuğum sahneler olmuş, kitabı oturup tekrar okudum. :D

Melankoli, ilk kitaba göre biraz daha durağan işliyor ve gözüm tüm kitap boyunca Petra’yı arayıp durdu. Melankoli’de Petra’ya çok az sahne düşmüş ne yazık ki. :(


*Yazının bu kısmından sonrası Paranoya’yı okumayanlar için spoiler içerir!*
Paranoya’da ölerek huzura kavuştuklarını düşünen Fegel ve Petra için yeni bir cehennem başlar; Fegel Paranoya’da kaçırıldığı zamanın bir ay sonrasında bir hastanede uyanır. Yani zaman bir şekilde geriye alınmıştır.

Hayatı normale dönen Fegel’in etrafındaki herkes yaşıyor ve normal davranıyordur. Ama bu Fegel’i rahatsız etmeye başlar çünkü Petra’nın onu asla bırakmayacağını biliyordur.
Onu asla sevmeyeceğini söyleyen Fegel, Petra’ya ne olduğunu bulmak ister ve peşine düşer. Ardı ardını kovalayan sırlar gün yüzüne çıktıkça Fegel daha çok çıkmaza giriyordur.
*Spoiler sonu*

Bir Türk fantastik kitabı olmasıyla birlikte gelecek olan önyargılarınızı yıkın lütfen. Ve bu seriye mutlaka bir şans verin. Bu serinin asla hak ettiği değeri alamadığı kanısındayım. Çok daha iyi yerlere gelmeli. Çünkü bunu sonuna kadar hak ediyor. Okuyun okutun! Sevgilerle…


SERİ
2- Melankoli

PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2 Yorum

  1. Blogunuzu zaman zaman ziyaret ediyorum. Çok güzel çalışmalarınız var. Başarılarınızın devamını dilerim. Benim de daha dört aylık bir blogum var, bu konuda çok bilgi sahibi değilim. Benim blogumu da zaman zaman ziyaret etmek ve yorum yapmak suretiyle desteklemenizi bekliyorum. İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Enteryap ailesi olarak takipteyiz...

    YanıtlaSil