İklimler (#3) - Tuba Arık Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Nisan 21, 2020


TANITIM
Kitabın adı: İklimler (Gölge, #3)
Yazar: Tuba Arık
Türü: Fantastik
Yayın evi: Fantastik Kitap

Kalbinin Sesini Aç, Kulağın İşitsin! 

Onlar, bu oyunda birbirlerine durmaksızın çarpan sayısız dalgaydı. Zamanlar mekânlar birbirine karıştı. Ölümler yaşama... Oysa, öğrenmek için çıkmışlardı bu yola, öğretmek için. Yaşamak için yürümüşlerdi bu yolu, ölümsüzlük için. Bilgeliği aramışlardı bu yolda, ışık olmak için... Şimdi, yolun sonundalar. Hâlbuki son yok, yeniden zamanın başındalar; Sonsuzluk için! "Onu, iyi bir şekilde hatırlayacağım ama sana sırılsıklam âşık olacağım. Bu iklim hiç değişmeyecek. Bizim iklimimizde tek bir rüzgâr esecek ve yönlerimizi hep birbirine çevirecek."

YORUM

Gölge serisinin son kitabı İklimler, benim için biraz güç bir durum da olsa bitti. Paranoya benim günümüz Türk yazarlarına olan bakış açımı epey değiştirmesine neden olan bir kitaptı. Gerçekten büyük bir hayranlıkla okumuştum ve kesinlikle tavsiye ederim. Özellikle fantastik kitap severler için. Yazarı da dünya tatlısı bir kadındır bu arada. ♥

İklimler'e gelince, İklimler'i elime çok kez alıp çok kez yarım bıraktım. Sürekli okumak için erteledim. Çünkü eskisi gibi fantastik kitap okumak içimden gelmiyor ne yalan söyleyeyim. Bu yüzden bu kitabı okumam biraz zaman aldı.

Kitapta çok fazla karakter var. Daha ilk kitaptan beri hepsini akılda tutmak güç. İklimler'i okurken, "bu kimdi?" diye kendi kendime çok sormuşumdur. :D Bu yüzden eğer Paranoya'yı okuyup beğenirseniz, serinin devamı için çok ara vermeyin derim.

Kitap yaklaşık 700 sayfa ve daha 300'e gelmeden malum savaş sona eriyor. Geriye kalan sayfalarda biraz gereksiz uzatılmış sahneler yer alıyor bence. Ha, Petra ve Fegel'in normal bir hayatı olabilseydi nasıl olurdu merak etmedim değil ama bu kadarı gerekli miydi bilemiyorum. Yalan yok ya, bazı bölümleri atlayarak okuduğumu itiraf edeyim. Kitap daha kısa olsaydı sanırım daha çok severdim...

Paranoya kitabını yine de şiddetle tavsiye ederim. Mutlaka okumalısınız dediğim kitaplardan biridir. Emin olun kitap sadece fantastik bir dünya üzerine kurulu değil. Sizinde birçok konuda fikrinizin değişeceğine eminim. Paranoya'yı okuyup sevmeyen çok az insan tanıyorum. Bir şans verin derim bence.

Serinin diğer kitap yorumlarına da aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.

  1. Paranoya
  2. Melankoli
  3. İklimler



PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

1 Yorum

  1. Bu seri dikkatimi çekiyor ama henüz okuma fırsatım olmadı. Sayende yeniden hatırlamış oldum. :)

    YanıtlaSil