Harry Potter ve Ateş Kadehi - J.K. Rowling Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Haziran 27, 2020

TANITIM
Kitabın adı: Harry Potter ve Ateş Kadehi
Yazar: J.K. Rowling
Türü: Fantastik
Yayın evi: Yapı Kredi Yayınları

Büyücülük okulunda dördüncü sınıfa Harry, yaz tatilinde Dursley`lerden izin koparıp arkadaşlarıyla birlikte Quidditch Dünya Kupası finalini izlemeye gider. Bu yıl Hogwarts`taki en büyük yenilik ise, Üçbüyücü Turnavası`dır. Üç rahip büyücülük okulunun katılımıyla gerçekleşen bu etkinlik yüz yıldan beri ilk kez düzenlenmektedir. Harry, istemediği halde, yaşı bile tutmadığı halde, kendini bu Turvuna`nın içinde bulur. Oysa onun tek istediği, büyücülük standartları içinde olabildiğince "normal" bir yaşam sürmek, yeni büyüler öğrenerek kendini geliştirmek, Cho`yla ilgili hayaller kurmak, Ron ve Hermione`ye hoşça vakit geçirmektir. Ancak, alnındaki yara izinin ikide bir acıması, korkunç olayların yaklaşmakta olduğunun habercisidir. Harry Potter ve Ateş Kadehi`nde J.K. Rowling, dizinin önceki kitaplarında tanık olduğumuzdan hem çok daha eğlenceli, hem çok daha ürkütücü bir büyücülük dünyasının kapılarını açıyor bizlere.

YORUM
Seride en hareketli film Ateş Kadehi olmasına rağmen bu kitap bana diğer üç kitaptan bir tık daha düşük tempolu gibi geldi. Şu sıra yoğun olduğumdan da etkili olabilir, Ateş Kadehi’ni elime almaya fazla vaktim olmadı. Dolayısıyla biraz kopuk kopuk okudum. 

Film serisinde Felsefe Taşı’ndan sonra hatırladığım en iyi film Ateş Kadehi’ydi. Diğer filmlere dair pek bir şey hatırlamıyor olmak beni ayrıca sevindiriyor çünkü kitapları büyük bir merakla okuyorum. Ateş Kadehi’ni okurken bir nebze sıkılmamın nedeni bu da olabilir diye tahmin ediyorum, emin değilim. 

Ateş Kadehi, diğer üç kitaba göre bir tık daha yetişkinliğe adım atıyor. Olaylar ciddileşiyor. Sevilen karakterlerin ölümleri bununla birlikte başlıyor. Kitabın filmden çok farklı işlendiğini de not almadan geçmek istemiyorum. Yansıtabilecek en iyi şekilde beyaz perdeye aktarılmış olsa da kitap çok daha farklıydı. Bu yüzden, herhangi bir film için de geçerli; önce kitap sonra film. Belki zaten seriyi okumayan kalmamıştır ama eğer varsa ve Harry Potter filmlerini seviyorsanız kitapları mutlaka okumanızı tavsiye ederim. Çok daha detaylı okumak farklı bir heyecan ve zevk katıyor.

"Bir insanın ne olarak doğduğu değil, nasıl geliştiği önemlidir." Dumbledore'un bu sözü ayrıca hoşuma gitti. Yazıya eklemeden geçmek istemedim.

 PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

5 Yorum

  1. Çok sevdiğim bir seri. Kitapların ilk basımını okudum, bazen Türkçe'ye çevrilmesini bekleyemeyip İngilizce'sini alıp okuyordum :)

    YanıtlaSil
  2. AAAAA Ateş Kadehi bayağı tempolu gelmişti bana. Zümrüdüanka Yoldaşlığı'nda toparlar seni bir silker ama JK Rowling. :) Dile kolay 975 sayfaydı. Ay benimle aynı zamanlarda okuyunca sanki birlikte okuyormuşuz gibi hissettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız kardeşim tam bir Potterhead o da seride bu kitapta biraz sıkılmış nedense hahah :D Zümrüdüanka çok güzeldi diyor senin gibi. Ama gözüm çok korkuyor ona başlamaya :D

      Sil
  3. Kitap ile film arasında çok fark vardı diye hatırlıyordum ben de Ateş Kadehi için. Pek çok ayrıntıyı filme yansıtmamışlar.. Yine de, filmi de kitabı da ayrı güzel :)

    YanıtlaSil
  4. Filmlerden ve kitaplardan en sevdiğimdir. Bu sene seriyi baştan sona eritmeyi planlıyorum.

    YanıtlaSil