Gazap ve Şafak - Renee Ahdieh Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Aralık 01, 2018


TANITIM

Kitabın adı: Gazap ve Şafak
Yazar: Renèe Ahdieh
Türü: Tarihi Aşk, Roman
Yayın evi: Pegasus Yayınları

Cani bir katil tarafından yönetilen bir diyarda, her şafak bir başka aileye kalp acısı getirmektedir. On sekiz yaşındaki Horasan Halifesi Halid her gece yeni bir eş almakta ancak sabaha kalmadan gencecik kadınların hayatına son vermektedir. Can dostu, Halid’in kurbanlarından biri olan Şehrazad, intikam almaya yemin eder ve gönüllü olarak Halid’e gelin gider. Sadece hayatta kalmaya değil, halifenin dehşet saçtığı hükümdarlığı yerle bir etmeye de kararlıdır. 

Şehrazad zekâsı ve azmi sayesinde her gece Halid’in aklını çelip büyüleyici hikâyeler anlatarak hayatta kalmayı başarsa da bir sorun vardır: Genç kız can dostunu öldüren katile günbegün âşık olmaktadır. Üstelik bu mermer ve taştan sarayda hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını anlamaya başlamıştır. Şehrazad, zalim çocuk hükümdarın genç kızları neden öldürdüğünü ortaya çıkarmaya ve bu döngüye bir son vermeye karar verir…


YORUM

Gazap ve Şafak, uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı. Lakin sevip sevmeyeceğim konusunda epey tedirgindim çünkü bu tür kurgular üzerine yazılmış kitaplar çok ilgimi çekmiyor. En son ki kitap alışverişimde sepete Gazap ve Şafak’ı da eklemeye karar verdim ve inanın, beni böylesine kendine çeken, her sayfasını merakla çevirdiğim bir kitap daha olmamıştı uzun zamandır. Bu kitap beni tümüyle yanılttı. O KADAR GÜZELDİ Kİ! 

Kitabın neresinden başlasam da sizi okumaya teşvik etsem bilemedim. :D Ama alıp okuyacak olursanız pişman olmayacağınızın garantisini verebilirim. *-* Daha önce hiç bin bir gece masalı okumadım ama anladığım kadarıyla yazar kendi yorumuyla kitabı tekrar uyarlamış. Kısaca konusundan da bahsedeyim. 

Horasan Halifesi Halid, her şafakta bir gece önce evlendiği kızı kurban ediyordur. Ta ki Şehrazad’ın en yakın arkadaşı Şiva aynı şekilde kurban edilene dek. Normalde kızlar rastgele seçilir ama Şehrazad, bu evliliğe gönüllü olmuştur. Hem de şafak vakti geldiğinde öleceğini bilerek… 

Şehrazad, zeki bir kızdır. Bu evliliğe gönüllü olmasının da tek bir nedeni vardır. Halid’den Şiva’nın ve diğer tüm ölen kızların intikamını almak. Lakin Horasan Halifesi’nin öldürmek o kadar da kolay olmayacaktır. 

Şehrazad, ilk günün sonunda Halid’e bir masal anlatmaya başlar. Şafak söylemeye başladığı sırada masalın en heyecanlı kısmında anlatmayı keser. Halife masala devam etmesinde ısrar eder ama Şehrazad ona bir teklifte bulunur; eğer şafakta kurban edilmezse masalın devamını yarın gece anlatacağına dair söz verir ve Halife ona bir gün daha tanır. Halifeyi masallarıyla büyüleyen Şehrazad, Halid’i tanıdıkça şafakta kurban edilen kızların arkasındaki gizemi çözmeye karar verir. Çünkü Halid, hiç de tahmin ettiği gibi biri çıkmaz. Ve gün geçtikçe Şehrazad, Halid'e daha çok bağlanıyordur...

"Ne istersen yap ama aynı yarayı deşme; gitme."

Dediğim gibi, beni uzun zamandır böyle etkileyen bir kitap okumamıştım. Gerçekten mükemmeldi. Kitaba bir şans verirseniz pişman olmazsınız! Benim hemen gidip ikinci kitabın siparişini vermem gerek! :D


PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

5 Yorum

  1. Olayın örgüsü çok fena dikkatimi çekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ilginç gerçekten. Okuduğumuz çoğu kitaptan çok farklı.

      Sil
  2. Kitaba ben başladım ama sevemedim. Isınadmadım diye yarım bıraktım. Şimdi sizin yorumunuzdan sonra tekrar okumayı planlıyorum.

    YanıtlaSil