Gül ve Hançer (#2) - Renee Ahdieh Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Aralık 31, 2018


TANITIM

Kitabın adı: Gül ve Hançer (Gazap ve Şafak, #2)
Yazar: Renèe Ahdieh
Türü: Tarihi Aşk, Roman
Yayın evi: Pegasus Yayınları

Savaşın eşiğindeki topraklarda Şehrazad çok sevdiği kocası Horasan Halifesi’nin yanından ayrılmak zorunda kalır. Bir zamanlar korkunç acılar yaşatan kalpsiz bir katil olduğunu düşündüğü Halid’in sırları ortaya döküldükçe karşısında sıradışı bir adam ve karşı koyamadığı bir sevgi bulmuştur. Ancak bir lanet yüzünden Halid’le yolları sonsuza dek ayrılmak üzeredir. 

Ailesiyle tekrar bir araya gelen Şehrazad’ın sığındığı çölde, Halid’e karşı gelip imparatorluğu yıkmak için hazırlık yapan bir ordu da toplanmaktadır. Üstelik başında Şehrazad’ın çocukluk aşkı vardır. Sevdiklerine duyduğu sadakat yüzünden köşeye sıkışan Şazi, içindeki sihri kullanarak bu korkunç laneti yok edip yaklaşan savaşı engelleyebilmek için bir başına yola çıkar. Fakat hayatta kalabilmek için kendi düşmanlarını da yenmelidir. 

Gazap ve Şafak’la başlayan macera, Şehrazad’ın en büyük aşkına tekrar kavuşabilmek için her şeyi riske attığı bu kitapla sona eriyor.


YORUM

Gazap ve Şafak'ı ne kadar çok beğendiğimi tekrar tekrar dile getirmişimdir. Kitap biter bitmez Gül ve Hançer'in siparişini vermiştim. Devamı için yanıp tutuşuyordum desem yeridir. :D Kitap gelir gelmez okumaya başladım.

Şimdi şöyle bir gerçek var ki Gül ve Hançer'de, Gazap ve Şafak'taki tadı alamadım. İlk kitaba göre biraz daha sönük kalmıştı sanki. Gazap ve Şafak'taki gibi aman aman heyecanla okuyamadım. Goodreads'taki yorumlara da göz attım biraz, birçok kişiyle hem fikiriz. Ama yazarın seriyi tadında bıraktığını düşünüyorum. Üçüncü bir kitap olsaydı kesinlikle tam puan vermezdim.

Binbir gece masalı hiç okumadım, olay örgüsü nedir bilmiyorum ama sanırım yazar hikayenin aslına biraz sadık kalmak istemiş ki Gül ve Hançer'de olaylar sırasında ister istemez yazardan bir yanıltma/şaşırtma beklediysem de gerçekleşmedi. Ama buna rağmen kitabın akıp gittiğini, kurgusunu çok beğendiğimi söyleyebilirim.

Yazının bu kısmından sonrası ilk kitabı okumayanlar için spoiler içerir.

Gül ve Hançer, Halid'in laneti üzerine yerine getirmediği görevlerin sonucu şehrin harabeye dönmesiyle başlıyor.

Her geçen gün daha da beter hale gelen şehirle birlikte Halid de yıkılıyordur. Öte yandan şehirden uzaklaşmak zorunda kalan Şehrazad, Halid’i bu durumdan kurtarmaya kararlıdır. Lakin lanetin ortadan kalkması o kadar da kolay değildir.

Halid’in yaptıklarına karşı halk artık tahammül edemez hale gelir. Tarık ise ona karşı savaş açmaya ve Halid’i tahttan indirmek için hazırlıklara başlar... Film edasında bu mükemmel bir seriyi kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.


PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

5 Yorum

  1. Canım kitabı okumadım ama not aldım tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Sitenizi yeni fark ettim ve hemen takibe aldım, benim siteye de beklerim, geniş kitleler oluşturmak daima güzeldir...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba!Ben de kitaplar hakkında bloglar yazıyorum(Amatör olarak).Ve bu nedenle bloğuma kitap okumayı seven özel kişilerin gelmesini istiyorum.Bu işe emek vereceğim, emeklerimin karşılığını almak istiyorum.Umarım bi' göz atarsınız: https://aysuarici.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. ben de okuyorumda ömer kimdi yaa

    YanıtlaSil