Labirent: Ölümcül Kaçış - James Dashner Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Temmuz 13, 2014

TANITIM
Kitabın adı: Labirent: Ölümcül Kaçış
Özgün adı: The Maze Runner
Yazar: James Dashner
Seri: Labirent 1/3
Çeviren: Boran Evren
Sayfa sayısı: 408
Türü: Distopya
Yayın evi: Pegasus Yayınları

Thomas bir asansörde uyandığında hatırlayabildiği tek şey ismidir. Ailesini, evini veya oraya nasıl geldiğini anımsamamaktadır. Zihni bomboştur. Asansörün kapıları açıldığında Thomas kendini Kayran isimli, devasa taş duvarlarla çevrili geniş bir alanda ve burada yaşayan çocukların arasında bulur. Tıpkı Thomas gibi Kayranlılar da oraya neden ve nasıl geldiklerini bilmemektedir. Tek bildikleri çevrelerini saran labirente çıkan taş kapıların her sabah açılıp her akşam kapandığı ve her otuz günde bir aralarına yeni bir çocuk katıldığıdır. Kimse Kayran'da kalmak istemese de kurtulmak imkânsız görünmektedir. Yine de Thomas'ın içinde bir his, çıkış yolu bulabileceğini söylemektedir. Ama bunun için zihninin derinlerinde yatan sırları açığa çıkararak labirentin gizemini çözmesi gerekecektir.

YORUM
Vay canına! Yazarın kalemine hayran kaldım! Muhteşemdi! Filmi çıkmadan kesinlikle okunması gereken bir kitap!

Kitabin içeriğinden bahsetmek istiyorum ama spoiler vermekten korkuyorum (:D) bu yüzden kısa tutacağım. Thomas hafızası tamamen silinmiş bir şekilde Labirent'te uyanıyor. -Buraya Kayran diyorlar bu arada- Kayran'a her ay bir çocuk her hafta yiyecek gönderiliyor ve Kayran'dan çıkış yok. Thomas Kayran'a geldiğinden beri koşucu olmak istiyor, hafızası silinmiş olmasına rağmen kendisinin koşucu olması gerektiğini düşünüyor. Thomas'dan önceki çocuklar orada kaldıkları süre boyunca hep Kayran'dan çıkış yolu arıyorlardı ve belli bir düzenleri vardı. Ta ki bir kız -adı Teresa- gelene kadar. Kayran'a gelen ilk kız ve son kişi oluyor. Kızın gelmesiyle değişim başlıyor ve Kayran'daki tüm düzen bozuluyor. Izdırap Verenler diye de yaratıklar var tabii yazarın onlardan her bahsedişinde Thomas ile birlikte ben de geriliyordum. :D Bir yandan Labirent'ten çıkış yolu bulmaya çalışıyorlar bir yandan da Izdırap Verenlerle savaşıyorlar...

İsim olayında çok şaşırmıştım. Gerçekten dahiyanece düşünülmüş, inanılmaz mükemmel bir kitaptı. Okumanızı tavsiye ederim ki filmin çıkış tarihi bu kadar yakınken hemen okuyun derim. Ben ikinci kitaba geçmek için şimdiden sabırsızlanıyorum...

Filme gelince, Dylan O'Brien, Thomas karakteri için kesinlikle uygun bence. Karakter seçimlerini ben çok beğendim, filmi beklemek kaldı bir tek. :P

PUAN


ALINTILAR

Thomas koşucu olmak istiyordu. Koşucu olacaktı. İçinden bir ses Labirent'e girmesini söylüyordu. Öğrendiği ve gördüğü şeylere rağmen bu arzu onun için açlık ya da susuzluk gibiydi.

"Asla gece dışarı çıkma. Ne olursa olsun. Asla."

"Ee... Thomas," dedi Chuck "Benim adım kimden esinlenerek verilmiş?"
"Bilmiyorum, Darwin olabilir belki. Hani şu evrim teorisini bulan herif."
"Eminim daha önce ona kimse herif dememiştir."

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum