Acemi Cadı - Rachel Hawkins Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Temmuz 23, 2014

TANITIM
Kitabın adı: Acemi Cadı
Özgün adı: Hex Hall
Yazar: Rachel Hawkins
Seri: Hex Hall 1/3
Çeviren: Beyza Hatırnaz
Sayfa sayısı: 288
Türü: Fantastik
Yayın evi: Karakedi Yayınları

On iki yaşında cadı olduğunu öğrenen Sophie Mercer'in başı o günden sonra bir daha dertten kurtulmaz. Cadı olmak hiç de öyle umduğu gibi havalı bir şey çıkmamıştır: Çalı süpürgesiyle etrafta uçması yasaktır mesela, hâlâ herkes gibi otobüse binmek zorundadır. Konuşan bir kedisi de yoktur (zaten alerjisi vardır). Ayrıca semender gözü gibi şeyleri nereden bulabileceğini bile bilmez. Yaptığı acemice büyüler yüzünden annesiyle birlikte sürekli okul ve eyalet değiştirmek zorunda kalan Sophie okul balosunda denediği aşk büyüsünü de yüzüne gözüne bulaştırınca kendini bir anda sorunlu cadıların, perilerin, büyücülerin, vampirlerin ve kendi deyimiyle diğer "hilkat garibesi" ergenlerin gönderildiği bir ıslahevi olan Hex Hall'da bulur. Burada da başını belaya sokmaktan geri kalmayan Sophie daha ilk günden süper model gibi görünen üç güçlü cadıyı kendine düşman eder, göz kamaştırıcı bir büyücüye abayı yakar, tüyler ürperten bir hayaleti peşine takar; bütün bunlar yetmezmiş gibi kampüsteki yegâne vampirin de oda arkadaşı olur. Üstelik bu vampir bir önceki oda arkadaşının esrarengiz ölümünün baş şüphelisidir. Ama Sophie çok daha büyük bir tehditle karşı karşıyadır: Kadim bir gizli topluluk bütün "hilkat garibelerini" özellikle onu ortadan kaldırmaya ant içmiştir. 
YORUM
Acemi Cadı'yı lise dönemimde okusaydım daha çok severdim, şüphesiz. Kötü değildi ama daha iyi olabilirdi. Yazar biraz basite kaçmıştı sanki.
İçerik olarak tanıtım kısmında da yer aldığı gibi okuduğu okulda yakın arkadaşının kavalyesi yok diye ona bir aşk büyüsü yapıyor ve yüzüne gözüne bulaştırıyor tabii. Bu yüzden de Hecate'e (Hex Hall'a) gönderiliyor. Herkesin buraya bir geliş nedeni var, yani bir nevi ıslahevi. Okul olarak da düşünebiliriz. Çünkü öğrenciler burada eğitim görüyorlar. Okulda öğrenci olarak ne ararsanız var; ak cadı, kara cadı, kurtadam, vampir, şekil değiştiren, iblis... tam bir canavar okulu yani.
Başkarakter Sophie gerçek anlamıyla bir 'Acemi Cadı' kızın hiçbir şeyden haberi de yok. Ne doğru düzgün büyü yapabiliyor ne cadılık hakkında bilgi sahibi.
Sophie'nin yakın arkadaşı bir vampir (adı Jenna). Okulda gizemli bir şekilde ölüm olayları oluyor (hepsi de boyundan ısırma) haliyle herkesin tek bir şüphelisi var o da Jenna.
Sophie ayrıca okulun yakışıklısı Archer'a aşık ve o da bir takım nedenlerden dolayı kaçtı. Kitap sonunda yazarın ondan bahsetmesini umuyordum ki öylece bitti. Yani serinin devamını Archer için getirebilirim.
Özetle benim için biraz çerezlik bir kitaptı. Ama yine de seriyi tamamlarım muhtemelen. :)
PUAN
ALINTILAR
"Sophie Mercer," diye başladı Elodie monoton bir sesle, "seni kardeşliğimize dahil etmek için geldik. Ritüeli başlatmak için beş kelime söyle."
Onu duymazdan geldim. "Lanet olsun, benimle dalga mı geçiyorsunuz?"
Sinirli sinirli iç geçirdi. "Hayır, beş kelime 'sizin teklifinizi kabul ediyorum kardeşlerim.'"
Zihnimin gerisinde bir yerlerde aşkın kendi gücü olduğunu duyuyordum. Haklıydı: Bu büyüydü.

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum