Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi - F. Scott Fitzgerald Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Temmuz 18, 2014

TANITIM
Kitabın adı: Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi
Özgün adı: The Curious Case of Benjamin Button
Yazar: F. Scott Fitzgerald
Çeviren: Zeynep Ertan
Sayfa sayısı: 80
Türü: Öykü
Yayın evi: Profil Yayınları

Benjamin Button 1860 yılında dünyaya gelir. Ama herkes bebek olarak doğarken, o gizemli bir şekilde yaşlı olarak doğar ve gençleşmeye başlar. Yaşlılıktan gençliğe doğru ilerlerken hayatın cilveleriyle karşılaşır. Sırasıyla savaşa katılır, iş hayatına atılır, aşık olur, evlenir ve çoluk çocuğa karışır. Daha sonra üniversiteye, ardından liseye gider. Anaokulundan sonra, iyice küçülür ve sonunda hemşirenin kollarına döner. 
YORUM
Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi'nin geçen yıl filmini izlemiştim. Çok beğenmiştim. Geçenlerde gözüme çarptı, kitabı merak ettim, okuyayım dedim.

 Benjamin, 70'li yaşlarında görünen bir bebek olarak dünyaya geldi. Ailesi ilk başta her ne kadar itiraz etse de onun bu durumuna alışmışlardı. 50'li yaşlarında görünüp aslında 20 yaşında olan Benjamin kendisinden yaşça küçük bir kıza aşık oluyor ve evleniyorlar.

Yıllar geçtikçe daha da yaşlanması gereken Benjamin gençleşiyordu ve karısı da yaşlanıyordu. Benjamin artık eskisi gibi karısına ilgi duymuyordu bu yüzden o zamanlarda savaş olduğundan orduya katılmaya karar veriyor. Yaklaşık 10 yıl sonra eve döndüğünde karısını çok daha fazla yaşlanmış kendisini de daha da genç buluyor. Yaşı ilerledikçe (görünümü küçüldükçe) önce ilkokula sonra anaokuluna gidiyor. Daha sonra da bir bakıcı tarafından bebek halini almış şekilde beşikte sonsuz uykusuna dalıyor. Yanlış hatırlamıyorsam filmde Benjamin'i ailesi kabul etmiyor, birine veriyordu. Kitapta tamamen ailesi tarafından yetiştiriliyor. Kitabın filmle pek çok yönden alakası yok.
Aslında bu öykü kitabını çok daha genişletip ayrıntılarına girmiş uzunca bir film yapmışlar. İyi mi yapmışlar bilemedim, hikayenin aslından sapması uyarlama filmlerin kitaba sadık kalmadan yapıldıklarına bir kez daha şahit olmuş oldum ama filmi de hikayeyi de çok sevdim. Son olarak yakın zamanda filmi tekrar izlemeyi düşünüyorum.
PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

1 Yorum

  1. ben vallaha kitabını falan okumadın sadece filmini izleyebildim ama efsane bir film olduğuna karar verdim.müthiş oyunculuk müthiş bir yapım müthiş bir senaryo film gerçekten de oscar i haketmis müthiş performans sergilemişler bir daha izlemeyi dusunuyorum

    YanıtlaSil