Yakut Kırmızı - Kerstin Gier Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Ekim 21, 2013

TANITIM
Kitabın adı: Yakut Kırmızı
Özgün adı: Rubinrot
Yazar: Kerstin Gier
Seri: Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer, #1
Çeviren: Firuzan Gürbüz
Sayfa sayısı: 352
Türü: Romantik, Fantastik
Yayın evi: Pegasus Yayınları

Tüm zamanların sınırlarını aşan bir yolculuğa hazır mısınız?
Uluslararası çok satan yazar Kerstin Gier'den unutamayacağınız ve bağımlısı olacağınız bir seri…

Bazen sır küpü bir ailede yaşamak gerçekten de zordur. En azından 16 yaşındaki Gwendolyn bundan kesinlikle emindir. Ta ki günün birinde kendini son yüzyılın Londrası'nda bulana dek. O zaman bunun ailesinin en büyük sırlarından biri olduğunu anlar. Buna karşın anlamadığı; bu zaman yolculuğunda aşka yer olmadığıdır. Çünkü bu, durumu daha karmaşık hale getirmekten başka bir işe yaramaz!

Çoksatan yazar Kerstin Gier dünyanın en güzel duygusunu hiç kimsenin başaramadığı biçimde hayata geçiriyor!"

Ateşli, komik ve acıklı: Gideon & Gwen aşklarıyla tüm zamanların sınırlarını aşıyorlar!
YORUM
Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer serisinin ilk kitabı. Orijinal dili Almanca. İlk önce bu seriyi almak için ne kadar uğraştığımı hatırlıyorum da evet buna değmiş!

Kitabı araştırdığım zamanlar kitabın yorumları aklıma geldi de, kitap için pek güzel yorum yapılmamıştı. Onları okuyunca seriyi aldığıma bir an pişman olmuştum. Yakut Kırmızı'ya başladım ve iki günde bitti. Uzun zamandır bu kadar hızlı okuduğum ilk kitap diyebilirim. HARİKAYDI. Zekice kurgulanmış bir eser... Tavsiyem, özellikle aşk üzerine kurulu bir dolu entrika arıyorsanız kesinlikle okumalısınız!

Önce kısaca karakterlerden bahsedeyim; Gwendolyn Shepherd, sevimli, sakar bir o kadar da güzel baş karakterimiz. Gideon de Villers, zeki, çekici ve Gwen'e -gizli- aşık erkek karakterimiz. Şunu söylemeliyim ki, uzun saçlı hiçbir erkek karakter bana bu kadar çekici gelmemişti. :D

Kitap Gwen'in gözünden anlatılıyor, yazar bir sahneyi Gideon'un gözünden de yazmış ki bence çok iyi yapmış çünkü bazı şeyler kafanızda tam oturuyor.

Her zaman yolcusunun kendisine ait bir taşı var. Zaten kitabın isimleri de buradan geliyor. Gwen'in yakut, Gideon'un elmas. Diğer önemli karakterlerden Lucy'nin safir, Saint Germain Kontunun zümrüt. Diğer zaman yolcularının taşları kitapta yer alıyor.

Kitabın filmi çekilmiş, 2013'ün Mart ayında Almanya'da vizyona girmiş. Kitabı okuduktan sonra ne kadar aradıysam filmin Türkçe alt yazılısını bulamadım. Eh, bende ki merak duygusu o kadar büyük ki bekleyemedim, tüm filmi İngilizce dublajlı izledim. Film, kitaba epey bağlantılı gitmiş ta ki son sahneye kadar. Ufak tefek sahneleri serinin diğer kitaplarından almış, yönetmenin bir bildiği var ki böyle yapmış. Filmdeki karakterler, kitaptakilere tam anlamıyla uymuş. Filmi izledikten bir kaç gün sonra Türkçe alt yazının çıktığını da gördüm. Tabii tüm filmi alt yazılı tekrar izledim ki her şey tam anlamıyla harika oldu. Tavsiyem, önce kitabı okuyun sonra filmi izleyin. Filmden bir kaç kare paylaşmadan geçmek olmaz. Gideon ve Gwendolyn karakterleri ve filmde sevdiğim kareleri -gif halinde- ekledim.

PUAN

ALINTILAR

"Parola?"
Quark edit bisküvi ya da öyle bir şey.
"Qua redit nescitis," dedi Gideon.
Eh, en azından yaklaşmıştım. 

"Hazır mısın Gwendolyn?" diye sordu Gideon.
"Sen hazırsan, ben de hazırım."

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum