Elit - Kiera Cass Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Ağustos 14, 2014

TANITIM
Kitabın adı: Elit
Özgün adı: The Elite
Yazar: Kiera Cass
Seri: Seçim, #2
Çeviren: Derya İmer Aydınlık
Sayfa sayısı: 288
Türü: Distopya
Yayın evi: Dex Yayınları

Sarayda 6 kız... Savaş kızışıyor.

"Babamdan gelen mektubu ellerimde tuttum.
Aspen'in prenses olamayacağımdan emin oluşu aklıma geldi.
Halk oylamasında en sonuncu olduğumu hatırladım.
Maxon'ın haftanın ilk günlerinde verdiği şifreli sözü düşündüm...
Gözlerimi yumdum ve kendimi yokladım.
Bunu gerçekten yapabilir miydim?
Illéa'nın yeni prensesi olabilir miydim?"

Saraya 35 kız girmişti, şimdi 6 kız var.
Ve artık Elitler Prens Maxon'ın aşkını kazanmaya çok daha kararlı.
Zaman America'nın aleyhine işliyor. Biran önce karar vermeli.
Çocukluğundan beri birlikte gelecek hayalleri kurduğu Muhafız Aspen mi?
Yoksa nefes kesici romantizmiyle başını döndüren Prens Maxon mı?
Kimi seçerse seçsin, aklı diğerinde kalacak.
Ve Asi Kuzeyliler bu peri masalının mutlu sona
ulaşmaması için ellerinden geleni yapacak.
YORUM
Elit, Beni Seç kitabının kaldığı yerden aynen devam ediyor. Sarayda artık 6 kız kaldı ve aralarında büyük bir rekabet var.

Öncelikle belirtmek isterim ki, iki kişi arasında kararsızlıkları anlayabilirim ama iki kişiye de ayrı ayrı umut verme olayını anlayamam. Elit’te America’nın yaptığı buydu. Maxon’a ayrı, Aspen’e ayrı konuşuyordu ki bu benim sinirimi bozdu. Kitaptan puan kırma nedenim de bu oldu. Bu arada ben Maxon'cıyım. :P

America hala prenses olmak istediğinde kararsız ama Maxon'ın ona verdiği süre yavaş yavaş azalıyor ve bir seçim yapması gerek. Bu sırada bir sürü olay gerçekleşiyor tabii. Öncelikle Marlee'nin sırlarını öğreniyoruz ki bunların sonucunda çok da iyi bir konuma gelmiyor.

Maxon, America'nın ondan uzak durmasıyla diğer kızlarla daha da yakınlaşıyor. Eh, bir kız seçmesi gerek ve America bunu istemiyorsa, onu buna zorlayamaz. Ve sonsuza dek de America'nın bir seçim yapmasını bekleyemez. Durum böyle olunca America'nın da kalbi kırılıyor ve saraydan gitmek istiyor ama gitmeden önce son damgasını koymak istiyor ki bu biraz karışıklığa neden oluyor. Ve bir de asiler var tabii. Saraya saldırılarında bir çok insan ölüyor ve her seferinde bıraktıkları 'GELİYORUZ' mesajı daha büyük bir felaketin habercisi gibi görünüyor.

America kitabın sonunda kendine geliyor diyebiliriz. Sanırım okuyucunun olmak istediği karaktere tam olarak bürünüyor ki bu hoşuma gitmedi değil. Görmek istediğimiz America oluveriyor. Son sahneleri okurken "hele şükür be kızım" dediğim oldu.
Son olarak sarayda artık 4 kız kaldı ve seri sonunu ciddi anlamda merak ediyorum.
PUAN


ALINTILAR

Elini sıkıca tutuyordum. Bilmediğim bir nedenden dolayı, gitmesine izin vermekten çok korkuyordum. Sanki yaşadığımız bu an bir şekilde yok olabilirdi ve eğer üzerinde çok oynama yaparsak da mahvolacak gibiydi.

Aşk, korkunun en güzel haliydi.

Dünyasını daha iyi bir hale getirdiğim yoktu. Onun dünyası bendim sanki.

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum