Şansını Dene - Jessica Sorensen Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Mart 29, 2015


TANITIM
Kitabın adı: Şansını Dene
Yazar: Jessica Sorensen
Türü: Aşk
Yayın evi: Pena Yayınları

Şans hiç kapını çalmayacak sanırsın ama bir gün çalarsa "şansını dene" ve onu geri çevirme!

Kayden hayatındaki acılara karşı sessiz. Elinden gelse kendini hayatın akışına bırakacak ama acıları ne yazık ki hep onun peşinde. Bir gece her şeyin sonuna geldiğini düşünürken onu bu acılarından kurtarabilecek bir kurtarıcı çıkar karşısına: Callie.

Callie hiçbir zaman şansa inanmaz çünkü on iki yaşında yaşadığı trajik bir olaydan sonra hayat onun için hiç de kolay değildir. Yaşadıklarını bir yandan unutmaya çalışırken bir yandan da kimseyle paylaşamaz. Altı yıl sonra bu travma onu tüketecek noktaya geldiğinde bir kurtarıcı çıkar karşısına: Kayden.

YORUM
Vay canına. Uzun zamandır okuduğum hiçbir kitaptan bu kadar etkilenmemiştim. Yeni bir Umutsuz (Colleen Hoover) fenomeni mi geliyor dersiniz? Bu kitaba bayıldım!

Romantik Optik ve İki Kızın Kitaplığı ile okuma etkinliği için seçmiş olduğumuz Şansını Dene kitabının yorumuna geçmek istiyorum hemen. :D

Callie'nin 12 yaşından beri herkesten sakladığı bir sırrı vardır. Bu öyle bir sırdır ki kendisini de herkesten saklıyordur.

Artık lise son sınıf öğrencisi olan Callie, her türlü eğlence ortamından uzak duran bir kızdır. Ve hiç arkadaşı yoktur. Bir gün abisini çağırmak için gitmek zorunda kaldığı partide kötü bir sahneye tanık olur. Kayden'ı babası ölesiye dövüyordur. Her şeyden kaçmaya alışmış olan Callie, bu kez bir şeyler yapmak ister ve Kayden'ın babasının Kayden'a vurmasını engeller. Onu sonucu ağır olacak bir durumdan kurtarır ve Callie oradan uzaklaşır...

Callie, üniversiteye yazın başında gider. Çünkü bulunduğu yerden kaçmak için bir çok sebebi vardır ve üniversiteye gitmek için daha fazla bekleyemez. Callie üniversitede ilk defa yakın bir arkadaş edinir: Seth. (Bu arada yazar Seth'i öyle bir anlatmış ki uzun süre kız mı erkek mi olduğunu anlayamadım :D Eğer okuyacak olursanız Seth eşcinsel erkek bir karakter ve favori karakterlerimden biri aklınızda bulunsun. :D)

Kitapta sevdiğim şeylerden biri de Callie ve Seth'in yapılacaklar listesi. Kitapta her bölümün başında bir yapılacak madde ekli.

Kayden'a gelince, onun da hayatı mükemmel değildir. Kendine ait sırları ve kötü bir hayatı vardır. Üniversiteye gittiğinde Callie ile aynı okula gittiğini fark eder. Her ne kadar Callie'den uzak durmaya çalışsa da kendini ona çekilirken bulur. Babasından sonra hiçbir şey umurunda olmayan Kayden, Callie'yi tanıdıkça hayatına önem vermeye başlar ve onun için her şeyi göze alır.
Callie ve Kayden’ın hikayesine tanık olmalısınız. Fazlasıyla heyecan, fazlasıyla sır yüklü... Özellikle Umutsuz severler, bu kitaba bayılacaklar. Ve kitap öyle bir yerde bitiyor ki kitap bittikten sonra kendimi yedim bitirdim. Yayınevinin ikinci kitap için bizi çok bekletmeyeceğini umuyorum, sabırsızlıkla bekliyorum. :D


PUAN

ALINTILAR
“Şans hayatın her yerindeydi. İyi bir ele sahip olmak veya sadece doğru zamanda doğru yerde olmak. Bazı insanlara bu şans veriliyordu. İkinci bir şans, bir kurtuluş. Bu, kahramanca da gerçekleşebiliyordu. Yalnızca bir tesadüfle de. Ama şansın şık bir tabakta sunulmadığı insanlar da vardı. Yanlış zamanda yanlış yerde olanlar. Kurtarılamayanlar.” -Callie
 
“Gitmesine izin verdim. Oturduğum yerde geriye yaslanmaya başladım ama bakışlarım yine Callie’yi buldu. Seth ile konuşurken gülümsüyordu. Ben daha önce hiçbir konuda bu kadar mutlu olmamıştım. Bu bana hiç mantıklı gelmiyordu. Belki de ona çekilmemin nedeni buydu.” -Kayden
 
Kayden yanıma geldi ve kolunu omzuma doladı. “Ömrümüz boyunca bizi bir araya getiren tek bir rastlantı vardır.  O an için kalplerimiz bir atar.”
Bana baktı. “Etkilendim.”
 
“Hayatımda ilk kez duygularım konusundaki bir gerçeği kabul ediyordum. Evet, Callie’ye karşı bir şeyler hissediyordum. Ama bu duygularla ne yapmam gerektiği konusundaysa hiçbir fikrim yoktu.” -Kayden
“Hatırladığımız şeylerin aslında unutmayı tercih ettiğimiz şeyler olması ve sahip olmak istediklerimizin de rüzgarda bir kum tanesi gibi savrulması ne garip. O günle ilgili her şeyi hatırlıyorum. Görüntüler zihnime bir demirle dağlanmış gibi. Ama keşke hepsi rüzgarda savrulsaydı.” -Callie

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum