[3. KCY Blog Tur] Avuçlarının Arasına Bir Kalp Bıraktım - Dani Atkins Kitap Yorumu | Yurtdışı Kapakları

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Eylül 02, 2014

TANITIM
Kitabın adı: Avuçlarının Arasına Bir Kalp Bıraktım
Özgün adı: Fractured
Yazar: Dani Atkins
Çeviren: Belgin Selen Haktanır
Sayfa sayısı: 328
Türü: Romantik
Yayın evi: Koridor Yayınları

O geceki kaza her şeyi değiştirdi... Şimdi, kazadan beş yıl sonra Rachel'ın hayatı paramparça. Babası ölümcül hasta. Küçük bir apartman dairesinde yaşıyor, sonu olmayan bir işte çalışıyor ve yüzündeki derin bir yara iziyle birlikte, en sevdiği kişinin ölümünden kendisini sorumlu tutuyor. Zamanı geri almak için her şeyini verirdi. Ama hayat buna asla müsaade etmez. Yoksa eder mi?

O geceki kaza her şeyi değiştirdi... Yine, kazadan beş yıl sonra, Rachel'ın hayatı bu kez mükemmel. Harika bir nişanlısı, onu sevgiyle kucaklayan eskisi gibi sağlıklı babası, çevresini saran dostları ve hep hayalini kurduğu bir işi var. Fakat Rachel neden diğer hayatının anılarını gözünün önünden silemiyor? Hangi hayatı gerçek, hangisi halüsinasyon?

Son sayfaları okurken, birkaç damla gözyaşının gözlerinizden gizlice o sayfalara aktığını fark etmeyeceksiniz bile...
YORUM
İyi ki kitabı tura başlamadan bir kaç gün önce okumuşum. Kitabı sindirmek için zamana ihtiyacım vardı çünkü...
Tanıtım yazısında söz edilen "Son sayfaları okurken, birkaç damla gözyaşının gözlerinizden gizlice o sayfalara aktığını fark etmeyeceksiniz bile..." kısmının sadece okuyucuyu etkilemek için yazıldığını düşünmüştüm. Birçok kitapta bu yapılır çünkü. Ama öyle değildi. Ciddiyim bu kitabı elinize alırken mutlaka mendil de alın. Son dönemde okuduğum en iyi kitaptı. Bu yüzden kitaptan uzun uzun bahsetmek istiyorum...

Rachel üniversiteye başlamasına çok az zaman kala arkadaşlarıyla birlikte son kez toplanıp bir şeyler yemek isterler. Yemek yedikleri restoranda tuhaf bir olay olur ve delinin bir tanesi -ben ona deli diyorum- arabayla restorana son surat gelir ve o büyük kaza gerçekleşir. Rachel'ın kaçmak için zamanı kalmamıştı ve Jimmy (Rachel'ın en yakın arkadaşı) Rachel'ı kurtarayım derken kendi hayatından olur...
Bu arada Rachelin erkek arkadaşı vardır ve Rachel dışında herkes Jimmy'nin Rachel'a ne denli aşık olduğunu bilir.

Zaman 5 yıl sonrasını göstermektedir. Rachel artık farklı bir yerde hayal ettiğinden uzak bir yaşam sürmektedir ama o kadar berbat bir haldedir ki bu süre zarfında eski yaşadığı yerdeki arkadaşlarından sadece Sarah ile görüşmektedir.  Bu arada babası ölüm döşeğinde kanser hastasıdır. Sarah'nın birkaç gün içinde gerçekleşecek bir düğünü vardır. Rachel da bu düğüne davetlidir tabii. Korktuğu ve yıllardır uzak kaldığı şeylerle artık yüzleşmek zorundadır. Bu Rachel için pek de kolay olmayacaktı. Çünkü tüm hayatı boyunca Jimmy'nin ölümünden kendisini sorumlu tutmuştu. Jimmy'nin olmadığı arkadaş grubuyla tekrar buluştu fakat bu buluşma çok da iyiye gitmedi. Eski erkek arkadaşı Matt artık yeni biriyle beraberdir ve Matt, Rachel'ın onu bırakmasına rağmen onu hala unutamamıştır. Bunu ona söylediğindeyse Rachel, Matt'i tersler ve Matt de Jimmy'nin ona aşık olduğunu söyler. Rachel durumu ilk kez o zaman fark eder. O gece ilk kez Jimmy'nin mezarını ziyarete gider ve daha önce yaşadığı kaza yüzünden fenalaşır. Kendini yola attığındaysa bir trafik kazası gerçekleşir...
Rachel için yeni hayat buradan itibaren başlıyor. Rachel aynı restoranda gerçeklesen kazadan yine 5 yıl sonrasındadır ama bu sefer ters giden bir şeyler vardır. Matt ile nişanlıdır. Babası sağlıklıdır üniversiteyi bitirmiştir hayal ettiği işe sahiptir ve en önemlisi yakın arkadaşı Jimmy hala hayattadır...
Rachel arkadaşı Sarah'nın düğünü için -bize göre yeniden- yola koyulmuştur ve Rachel yolda ufak bir kaza geçirir. Uyandığında ise ters giden bir şeylerin olduğunu bilir. Çünkü şuan ki hayatı diğerinden çok farklıdır.

Rachel önceki hayatında yaşadıklarını ailesine ve arkadaşlarına anlattığında onun hafızasını kaybettiğini ve bir çeşit travma geçirdiğini düşünürler. Ama yine tuhaf giden bir şey vardır ki önceki hayatında tanıdığı insanları ziyaret ettiğinde herkesi tanıyordur fakat onların hiçbiri Rachel'ı tanımıyordur. Bunu sadece Jimmy'e anlatır ve bu durum onun da kafası karıştırır...
Rachel Matt'le nişanlanmış olmasına rağmen artık onun doğru biri olmadığına bir takım nedenlerle beraber tam olarak karar verir...

Rachel'ın o kazadan sonra Jimmy'nin ölümüyle olacakları ve ölmezse olacakları anlatan muhteşem bir hikaye... Peki Rachel'ın yaşadığı hangi hayat gerçek, hangisi sadece bir rüyadan ibaret? Rachel ilk yaşadığı hayatı kazada çok korktuğu için olacakları hayal mi etmişti?..

Kitabın anlatımı da o kadar akıcıydı ki kelimenin tam anlamıyla elimden bırakmayı hiç istemedim. Mecbur kalıp bıraktığımda ise aklım hep kitapta kalıyordu... Şiddetle tavsiye ederek söylüyorum: bu kitabı okumadan ölmeyin!!!
PUAN
ALINTILAR
Hayatımda kendimi hiç o kadar sade hissetmemiştim. Bir de bomboş tabii. Çünkü biliyordum ki, bir başka hayatta, zarların başka türlü gelmesiyle, bu masada öyle olmadığıma beni ikna etmeye çalışacak birisi daha oturuyor olacaktı.
"Artık bunu yapamıyorum."
"Sorun değil. Neredeyse bitti zaten. Gerisini ben hallederim."
"Kahrolası ağaçtan söz etmiyorum! İkimizden söz ediyordum. Sen ve ben. Arkadaşlığımız..."
"Anlıyorum" dedim titrek bir sesle. "Şu anda, arkadaşım olmayı istemiyorsun. Anlıyorum."
"Hayır, yanlış anladın. Şey bir kısmı doğru olabilir. Arkadaşın olmayı istemiyorum... Çünkü daha fazlası olmak istiyorum."

YURTDIŞI KAPAKLARI
Almanya

Amerika

İngiltere

İtalya

 Kanada

Polonya

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum