Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı - J.K. Rowling Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Ekim 17, 2020

 

TANITIM
Kitabın adı: Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı
Yazar: J.K. Rowling
Türü: Fantastik
Yayın evi: Yapı Kredi Yayınları

"Kanıtlar, bazen, zihninin en rahat ve etkiye en açık olduğu durumlarında -örneğin uyurken- Karanlık Lord'un düşüncelerini ve duygularını paylaştığına işaret ediyor. Müdür bunun devam etmesini uygun bulmuyor. Benim sana, zihnini Karanlık Lord'a karşı nasıl kapatacağını öğretmemi istiyor."

Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'ndaki beşinci yılında Harry, hayatını cehenneme çeviren sihirli/sihirsiz pek çok şeyle başa çıkmak zorunda: Yaz tatilini yanlarında harcadığı aptal akrabaları; ergenlik çağının isyanları, heyecanları, korkuları; onun gösteriş düşkünü bir yalancı olduğunu düşünenler; okulun işleyişine burnunu sokan Sihir Bakanlığı; öncekileri mumla aratan yeni bir Karanlık Sanatlara Karşı Savunma öğretmeni; yine karşı karşıya geldiği Ruh Emici'ler ve Ölüm Yiyen'ler; varlığını her zamankinden çok hissettiren Voldemort; ağır dersler, zor sınavlar, acımasız cezalar; sürekli yinelenen bir kâbus ve acıyan yara izi; ona en yakın insanlardan birinin ölümü; beş yıl gecikmeyle öğrendiği bir gerçek...

YORUM
Harry Potter serisinin beşinci ve en uzun kitabı olan Zümrüdüanka Yoldaşlığı'nı bitirmiş bulunuyorum! Yaklaşık bin sayfa olmasına rağmen Ateş Kadehi'nden daha kısa bir zamanda bitti. Yer yer uzatılmak için yazılmış olduğunu düşündüğüm sahneler oldu ama buna rağmen çok akıcıydı ve merak dolu okudum.

Sanırım birçoğumuzun favori karakterlerinden biri olan Sirius'un ölümü bu kitapta (filmde de diyebilirim) beni en çok üzen sahnelerden biriydi. Biraz üstün körü anlatılmış olduğunu düşünsem de Sirius'un ölümü şok etkisi yarattı. Bir an için ben bile Harry gibi Sirius'un geri döneceğini düşündüm.

Tabii ki kitap biter bitmez oturup filmi izledim. Bilgilerim taze olduğundan kitapla çok kıyaslama da yaptım. Kitabı okumadan filmdeki detayları anlamak gerçekten çok güç. Daha önce neden okuma şansı vermediğimi bilmiyorum. Okuyup okumamada kararsızsanız mutlaka okuyun derim. *-*
 PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

1 Yorum

  1. Evet muhtemelen zamanla bende unutacağım. Biraz gereksiz detaylara yer vermiş aslında :D Şuan taze bilgilerimle bile tüm detaylarıyla 975 sayfa ne okuduğumu anlatamam ahaha :D

    YanıtlaSil