Tersyüz - Amy Harmon Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Nisan 12, 2016


TANITIM
Kitabın adı: Tersyüz
Özgün adı: Making Faces
Yazar: Amy Harmon
Türü: Genç Kurgu
Yayın evi: Yabancı Yayınları

Ambrose Young okulun en çekici çocuğu ve kasabanın yıldız güreşçisiydi. Uzun boylu ve yapılı bir vücudu, omuzlarına değen saçları ve yakıcı gözleriyle aşk romanlarının kapaklarını süsleyebilecek kadar yakışıklıydı. Fern Taylor bunun farkındaydı ve Ambrose Young'a âşıktı. Belki de bu kadar yakışıklı olduğu için Fern asla onunla birlikte olabileceğini düşünmemişti. Ta ki her şey tersyüz olana ve Ambrose'un eski yakışıklılığından eser kalmayana kadar… 

Tersyüz, beş genç adamın küçük bir kasabadan kalkıp savaşa gidişinin ve içlerinden sadece birinin geri dönüşünün hikâyesi... Hayatı, benliği, güzelliği kaybetmenin hikayesi... Bir kızın, yıkılmış bir çocuğa ve yaralı bir savaşçının, sıradan bir kıza olan aşkının hikâyesi... Kalp kırıklığının üstesinden gelen bir arkadaşlığın ve bilinen kalıpların dışına çıkan bir kahramanın hikayesi... Tersyüz, hepimizin içinde biraz iyiliğin biraz da kötülüğün olduğunu keşfettiğimiz modern çağın Güzel ve Çirkin'i...

YORUM
Aslında bu kitaba yorum yapıp yapmama konusunda kararsızdım ama sonunda yazmaya karar verdim. Kitabı sevenler beni linç edecekler şüphesiz. :P 

Kitabı gerçekten daha çok sevebilmeyi umardım. :/ Öncelikle, yazar anlatımı kitaplarda kitabı yaşayamıyorum. Karakterin yerine kendimi koyamıyorum, çok üstten okuyormuşum gibi geliyor. Bu yüzden, ilk 150 sayfa odaklanma problemi yaşadım. Çokçana sıkıldım. 

Yazarın duygularını iyi yansıttığından emin değilim. Kitabı seven çok kişi var. GoodReads puanı da çok iyi. Ama başkalarının gördüğü fakat benim göremediğim bir şeyler kaçırdım sanırım. Kitabı sevemedim. Üzgünüm Amy Harmon ama bana hiçbir duyguyu hissettiremedin... 

Fern ve Ambrose karakterlerini çok sevdim. Aslına bakarsanız kitapta ele alınan konuyu da çok sevdim ama yazar bunu biraz heba etmiş gibi geldi. :( Son kısımlarda Paulie'ye yer verdiği ufacık sahne kitabı bir tık daha üste taşıdı benim için. Bu yüzden, yıldızlarım sadece Fern, Ambrose ve Paulie için...

PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum