Kurucunun Kızı - Amy Engel Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Temmuz 21, 2015


TANITIM
Kitabın adı: Kurucunun Kızı
Yazar: Amy Engel
Türü: Distopya
Yayın evi: Yabancı Yayınları

Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer'lar ve Westfall'lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı.
Bu yıl benim sıram gelmişti. Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan'ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak. Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim. Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım…


YORUM
Son zamanlarda okuduğum hiçbir distopik hikayeye benzemiyor. İlgi çekici, büyüleyici ve bağımlılık yaratan bir kitap…

Westfall’da her yıl düzenlenen törenle 16 yaşına giren her kız ve erkek sisteminin eşleştirdiği kişilerle evleniyor. Kurallara uymaz, eşleştirildiğin kişilerle evlenmezsen, çitin dışına atılırsın. Ve şuana kadar çitin dışına çıkıp da sağ dönebilen bir kişi olmuştu, o da bir süre sonra hastalıktan öldü. Yani çitin dışı demek, ölüme mahkumsun demek.

Ivy Westfall, kurucunun kızı; Bishop Lattimer, başkanın oğluydu.

Ivy, Bishop ile eşleştirildiğinde tek amacı vardı: onu öldürmek. Küçüklükten beri bunun için eğitim görüyordu. Amacı Westfall ailesinin kurduğu ülkeyi yeniden almak ve kurulan düzeneği bozmak.

Ivy ile Bishop evlendikten sonra Ivy, Bishop’ı tanımaya başlar. Onunla vakit geçirdikçe Bishop’ın hiç de ailesinin anlattığı gibi kötü biri olmadığını fark eder.

Artık Ivy’nin aklını kurcalayan iki şey vardır: ya Bishop’ı öldürecek, ömrü boyunca vicdan azabı çekecektir ya da ailesine ihanet edecek, Bishop’ın canına kıymayacaktır. Ve Ivy herkesin şaşıracağı seçimini yapar...

Yazarın anlatımı o kadar akıcı ki kitabı ne zaman okumaya başladım, hangi ara bitirdim fark etmedim. Ve kitap öyle bir yerde final yapıyor ki, ikinci kitap için sabırsızlanıyorsunuz. Distopik hikaye severlerin kaçırmaması gereken bir kitap.


PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum