Kimliksiz - Selvi Atıcı Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Aralık 23, 2014

TANITIM
Kitabın adı: Kimliksiz
Yazar: Selvi Atıcı
Sayfa sayısı: 520
Türü: Romantik
Yayın evi: Müptela Yayınları

"Seni sevmekten nasıl vazgeçebilirim ki? Ben geçsem bile kalbim vazgeçmez..."

Deryal Yiğit, nam-ı diğer Kimliksiz... Kirli geçmişiyle, acımasızlığıyla, kadınlara değer vermeyişiyle bilinen karanlık bir adam... Garip takıntıları ve sadece kendine sakladığı sırlarıyla kendi çöplüğünden yarattığı krallığında hükümdarlığını süren Deryal'in hayatına Burcu bomba gibi düşmüştü.

Burcu, Deryal'in yeni takıntısı mı, yoksa hayatının yörüngesini tamamen değiştirebilecek olan tek kadın mıydı? Sırları ve çözemediği sorunlarıyla Deryal'in hayatına girmek zorunda kalan Burcu, omuzlarına binen tonlarca yükün arasında aşkı kaldırabilecek miydi?
YORUM
Sonunda ben de Deryal’le tanıştım! :D İyi ki de tanışmışım. Hemen kitabın içeriğinden biraz bahsedeyim...
Deryal’in annesi Deryal’e hamileyken bulunduğu konumu terk etmek zorunda kalır. Çünkü çocuğun babası şehit düşmüştür ve Deryal’e hamile olduğunu kimse bilmemektedir.
Deryal henüz çocukken annesini de kaybeder. Hayat yolculuğuna yalnız devam etmek zorunda kalır. Sokaklara düşmüş bir çocuğun nasıl bir hayatı olabileceğini az çok tahmin edersiniz zaten. Deryal aşırı sinirli ve tepkili bir karakterdir. Dolayısıyla vukuatları da çoktur. Birkaç kez hapse girip çıkmıştır…

Deryal ne soyadını, ne doğum tarihini biliyor ne de akrabalarını tanıyor. Kısacası adından başka hayatıyla ilgili bildiği hiçbir şey yok. Bu yüzden de ona Kimliksiz diyorlar. Herkes onu Kimliksiz lakabıyla tanır.

Deryal’in askerde tanıdığı bir arkadaşı ona askerliğinden sonra akrabasının bar işletmesine gitmesini söyler ve bir iş teklifi sunar. Bar sahibi Deryal’e o kadar güveniyordur ki onu sağ kolu yapmıştır. Bar sahibi de hayatını kaybedince bar tamamen Deryal’e kalmıştır. Deryal de yine sokakta tanıştığı arkadaşı Adem’i yanına alarak barı işletmeye devam etmiştir.
Deryal artık 35 yaşında Kayıp Şehir adında bir bar işletmesi olan zengin bir iş adamı olmuştur. Bu sırada mafyalıklarına devam eder tabii. :D

İşte tam bu sıradan hayatına bomba gibi bir şekilde Burcu düşmüştür. Burcu bir gün barda hoşlandığı çocuğu tavlamak için düzenlediği oyuna Deryal –bilmeden- müdahale edince ikisi arasında büyük bir fırtına kopar. Ve tanışmış olurlar. :D Başta Burcu’nun sıradan bir karakter olduğunu düşünmüştüm ama kesinlikle öyle değil bilesiniz. Burcu’nun apayrı bir hikayesi var…(Burcu'ya dikkat arkadaşlar !!! :D) Sooonra bir gün iki gün derken Burcu’nun bara sürekli gelmesiyle Deryal’le aralarında yakınlaşma olur. Deryal bir süre sonra Burcu’ya fena halde takılı kalır. Hayatında ilk defa bir kadına aşık oluyor ve Deryal aşık olduğunda çok tehlikeli bir karakter olduğunun farkına varıyorsunuz.
Deryal’in yakın arkadaşı Adem’le sekreteri Şirin’in diyalogları apayrı bir olay zaten. Atışmadan duramıyorlar. :D İlk defa bir kitapta yan karakterleri bu kadar sevdim diyebilirim…

Kitap yorumuna gelince, genel olarak kitabı çok sevdim. Hatta kitap bittiğine üzüldüm bile. Ama kitapta bir sahne vardı ki Deryal’in asla yapmaz dediğim şeyi yapması çok kötü oldu. Neyse o kısmı geçiyorum. Kitap kesinlikle boş, sıradan, vasat bir hikaye değil bunu bilin. Özgün ve yeni bir hikaye arıyorsanız bu kitap tam olarak aradığınız kitap olabilir. Hatta kitabı gönül rahatlığıyla tavsiye ederim. Çünkü ben hikayeyi çok sevdim!

PUAN
ALINTILAR

“Nesin sen? Ahlak zabıtası mı?”
“Aslında Superman, ama giysilerimi giyecek ve pelerinimi takacak zamanım yoktu.”

"Kim bu kız?" diye sordu arkadaşı, "Yeni sevgilin mi?"
Deryal boş bakışlarla omzunun üzerinden genç kıza çevirdi başını. Boş bir gülümsemeyle arkadaşına dönüp baktı.
"Hayatının hatasını yapacak bir kıza benziyor mu?"

"Tavada duran şey eğer sucuksa yedim," dedi gülerek.
Burcu duraksadı ve bir süre sonra şaşkınlıkla sordu. "Gerçekten mi?"
"Evet. Geri kalanını kapıcıya verdim. O da 'Deryal bey biz artık kömür kullanmıyoruz, doğal gaz sistemine geçtik' dedi."

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum