Babam İflas Edince - Asude Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Aralık 23, 2017


TANITIM
Kitabın adı: Babam İflas Edince
Yazar: Asude
Türü: Romantik Komedi
Yayın evi: EpsilonYayınları

Her şeyinizin elinizden alınacağını söyleseler ne yapardınız?
Bir çare arardınız elbette.
Ben de öyle yaptım. Çaremi buldum…
Ya da belamı!

Lüks markalar, bitmeyen alışverişler, süslü kıyafetler, yüksek topuklar… Güzelliğimi tamamlayan bu şeyler, hayattaki tek önceliğimdi. Zengin babam sayesinde istediğim her an onlara sahip olabiliyordum ve her şey mükemmeldi.

Sonra bir anda babam iflas etti! Nefes almamı sağlayan markalarım ellerimden kayarken, ailem düşmeden önce bana bir halat uzattı. Murat Arsever'i… O zengin, yakışıklı, harika ve biraz cimri adamı…

Murat'la evlenirsem lüks hayatıma devam edebilirdim. Onunla evlenmeliydim… İşte bu kadar basitti... Ya da değildi!

Çünkü biz, paranın iki yüzü kadar farklıydık… Murat amaçları, değerleri, kuralları olan, dediğim dedik biriyken; benim tek amacım lüksümü sürdürecek zengin bir kocaydı. Ben onu tanıdıkça ona âşık oldum. Oysa Murat, beni tanıdıkça benden nefret etti.

En göz alıcı vitrinleri sollayıp kalbimdeki mağazaya krallığını kuran bu adama aşkımı kanıtlamam ve onun da beni sevmesini sağlamam gerekiyordu. Gardırobum için… Hayatım için… En çok da kalbim için…


YORUM
Asude'nin kalemini daha Gül ve Avcı kitabı çıktığından beridir merak ediyordum. Sonunda kalemiyle tanıştım! Sempatik, eğlenceli, mizah anlayışı gayet iyi bir yazar. Lakin kitabın türü bana çok fazla hitap etmese de sevdim diyebilirim.

Verda'nın  fazla şımarık ve "her şeyi parayla satın alabilirim" tavrı beni delirtmesine rağmen güldürdüğü birçok sahnesi oldu.

Kısaca kitaptan bahsetmek gerekirse, Verda, modayı son gündeminden takip eden, büyük markaların bütçesine katkıda bulunan, kısaca alışveriş hastası bir karakter. Babası iflas edince bütün moda camiasından ve alışverişten kopmamak için babasının önerisiyle Verda'nın hiç tanımadığı Murat Arsever ile görüşmeyi ve onunla evlenmeyi kabul eder.

Murat, holding sahibi epeyce zengin bir iş adamıdır. Verda'nın babası Murat'a kızıyla görüşmesini teklif ettiğinde onu kıramaz ve  Verda ile buluşmayı kabul eder lakin ilk buluştukları andan itibaren ikisi de birbirinden nefret eder. Murat, Verda'nın şımarık ve alışverişkolik tavrından, Verda ise Murat'ın ketum tavrından...

Genel olarak kitabın işlenişi bu konu üzerine. Her iki karakter de birbirlerine karşın büyük bir sınavdan geçiyorlar ama bunun sonucunda ikisini de büyük bir sürpriz beklediğinden bihaberdirler.


PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum