Harry Potter ve Felsefe Taşı - J.K. Rowling Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Mayıs 04, 2020


TANITIM
Kitabın adı: Harry Potter ve Felsefe Taşı
Yazar: J.K. Rowling
Türü: Fantastik
Yayın evi: Yapı Kredi Yayınları

Sıradan bir çocuk gibi yaşarken, kendini büyücülük dünyasının içinde bulan Harry Potter'ın maceralarının ilk bölümü, dünya yayıncılık tarihinde "en kısa sürede en çok satan kitap" unvanına sahip Harry Potter ve Felsefe Taşı, Ülkü Tamer'in çevirisiyle, Türkiye'de. J. K. Rowling'in Harry Potter ve Felsefe Taşı adlı kitabı, Yapı Kredi Yayınları'ndan çıktı. Harry Potter sıradan bir çocuk olduğunu sanırken, bir baykuşun getirdiği mektuplarla hayatı değişir: Başvurmadığı halde Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'na kabul edilmiştir. Burada birbirinden ilginç dersler alır, iki arkadaşıyla birlikte maceradan maceraya koşar. Yaşayarak öğrendikleri sayesinde küçük yaşta becerikli bir büyücü olup çıkar.

YORUM
Aslına bakarsanız Harry Potter üçüncül anlatımı dolayısıyla okumaya korktuğum bir kitaptı. Beni tümüyle bu derece yanıltacağını beklemiyordum doğrusu. Hikayeyi bilmeme rağmen heyecanla sayfaları çevirip durdum.

Artık Harry Potter'ı bilmeyen de yoktur, diyerekten kitabın içeriğinden bahsetmeyeceğim. Daha çok kitabın anlatımı, kurgusundan söz etmek istiyorum. Hayal gücüne sınır tanımayan J.K. Rowling'i bir kez de ben tebrik etmek istiyorum. Böylesine bir kurgu daha önce ne okudum ne de izledim diyebilirim. Büyülü dünyaya kapılmamak elde değil doğrusu. Birkaç şeyin dışında her şey bir hayal ürünü. Terimlerin çoğunu bile kendisi uydurmuş. Kendine yepyeni bir dünya yaratmış bir nevi. Hayran kalmadan edemedim...

Beni korkutmasının aksine, üçüncül anlatım olmasına rağmen çok akıcı bir şekilde ilerledi. Filmi izleyeli o kadar çok zaman olmuş ki okurken birçok sahneyi unutmuş olduğumu fark ettim. Kitap biter bitmez de oturup filmi izledim. :D Film uyarlaması kitaba epey sadık bir şekilde ilerlemiş. Çok ufak tefek farklılıklar var onlar da göze batmayacak türden. Tabii ki kitabın daha detaylı olduğunu anlatmama gerek yoktur. Harry'nin iç dünyasına daha çok tanık oluyoruz kitapta.

Felsefe Taşı'nı çok sevdim. Serinin devamını okumak için sabırsızlansam da art arda okumamaya karar verdim. Hem biraz sindirerek hem de tadına vara vara aralıklı zamanlarda okumak istiyorum. Kısaca hemen bitirmek istemiyorum. :D

Kitabı okurken karakterlerin diyalogları filmdeki oyuncuların sesleriyle yansıdı hayal dünyama. Filmi yaşıyormuş gibi hissettirdi... Hala okumadıysanız ve benim gibi tereddütteyseniz tavsiyem; kesinlikle okuyun derim.
 PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

5 Yorum

  1. HP yorumları gördükçe yeniden okumak istiyorum ama kendimi tutuyorum :D Yeni kitaplar aldım onları okusam daha iyi olacak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa :D Valla doğrudur şimdi Sırlar Odası'nı okumak için kendimi zor tutuyorum :D

      Sil
  2. Yiaaaaaa ne güzel benim gibi Harry Potter okuyan biri dahaa *-* Ben 5. kitaptayım. Gerçekten insan bir ister istemez filmdeki o sahneleri düşünüp okuyor değil mi? Ama kitap daha güzel daha detaylı *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyleee ♥ Dördüncü kitap gözümü çok korkutuyor. Çok uzun :DD ama sıkılacağımı düşünmüyorum :D Valla seriyi okumak için şimdiden heyecanlıyım :D

      Sil
  3. Yaaa ne güzel :D Her bir şeyi ezbere biliyorsundur *-*

    YanıtlaSil