Kıyamet Sonrası (#2) - Susan Ee Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Mayıs 16, 2020

 
TANITIM
Kitabın adı: Kıyamet Sonrası
Yazar: Susan Ee
Türü: Fantastik
Yayın evi: Dex Yayınları

Penryn’in küçük kız kardeşi Paige kayboldu. İnsanlar korkuyor. Bir annenin kalbi kırık. Penryn San Francisco sokaklarında kardeşini arıyor. Sokaklar neden bu kadar boş? Herkes nereye kayboldu? Paige kardeşinin izini sürerken, meleklerin gizli planının merkezini buluyor ve ürkütücü gerçeklerle yüz yüze geliyor. Raffe kanatlarının peşinde. Onlarsız meleklere katılması imkansız. Tekrar kanatlarını kazanmak ya da Penryn’in hayatını kurtarmak arasında kaldığında, hangisini seçecek? Melekler, insanlar ve canavarların korku dolu hikayesi, Meleğin Düşüşü’nün ardından, Kıyamet Sonrası ile devam ediyor...

YORUM
Melek temalı kitaplar her zaman hoşuma gitmiştir. Bu serinin ilk kitabı olan Meleğin Düşüşü'nü de çok sevdiğimi hatırlıyorum. Hem fantastik hem de distopya içermesi çok ilgimi çekmişti. Serinin ikinci kitabı Kıyamet Sonrası'na geç de olsa başlayabildim. Meleğin Düşüşü'nde de bu konudan şikayet etmiştim; diyaloglar bu kitapta da çok azdı.

Penry'nin başı bir türlü dertten kurtulmuyor, tabiri caizse kız bir an olsun gün yüzü görmüyor tüm kitap boyunca. Bir de üstüne üstlük yazar Raffe'yi ortaya çıkarmamak için konuyu uzatmış da uzatmış. Çok fazla gereksiz ayrıntıya girdiğini düşünüyorum. Raffe kitabın son 60 sayfasında ortaya çıkıyor ve kitap o zaman hareketlenmeye başlıyor. Geriye kalan kısmındaysa okurken çok sıkıldığımı itiraf etmem gerek.

Bu kitabın anlatımı bana çok akıcı gelmedi. Sanki derleyip toplasaymış da tek kitap yapsaymış çok şahane olurmuş. Sırf seri sonunu merak ettiğimden final kitabı okumayı planlıyorum.

Kıyamet Sonrası'nın içeriğinden biraz bahsedeceğim ama ilk kitabı okumayanlar için spoiler içerebilir, şimdiden uyarayım.

Meleğin Düşüşü'nün sonunda savaş sonrasında kitap aynen kaldığı yerden devam ediyor. Raffe'nin Penry'nin öldüğünü düşünüyor lakin Penry bir çeşit zehirlenme yaşadığı için kaskatı kesilip hareket edemiyor. Sonrasında kendine geldiğinde Raffe çoktan ortalıktan kaybolmuş oluyor.

Penry'nin kız kardeşi Paige kurtarıldığından beri tuhaf davranıyordur lakin Penry buna bir türlü anlam veremiyor. Ayrıca annesi ile olan sahnelerini çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Biraz gereksizdi o bölümler.

Penry kız kardeşini tekrar kaybeder ve annesi ile Paige'in peşine düşer. Tabii bu sırada yine başına gelmeyen kalmaz.

Seri bilgisi;
2- Kıyamet Sonrası
3- Günlerin Sonu
PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

7 Yorum

  1. Bu kitabı okuyalı epey oldu ama yorumunu okurken "ben de aynı böyle düşünmüştüm" dedim. Raffe olmayınca kitabın olayı olmuyor. :D
    Serinin son kitabını da hala okumadım, yazını görünce hatırladım bunu da. Belki okurum bu aralar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa benim gibi düşünen biri daha! Ne kadar sevindim anlatamam :D Bu serinin hayranları da çok şimdi linç yemekten de korkmadım değil, hahaha :D

      Sil
  2. Seriyi bilmiyorum, melek temalı çok kitap okumadım, birkaç tek kitap okumuş olmalıyım. İkinci kitabını beğenmediğine göre seriyi es geçiyorum. Hep böyle oluyor, ilk kitap harika sonra kötüleşiyor... :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kitap gerçekten güzeldi. Yazarlar devam kitapları yazarken ne düşünüyor bilmiyorum ilk kitapla alakası olmuyor çoğunun :D Fantastik seviyorsan bir şans verebilirsin aslında bu serinin çok seveni var. :)

      Sil
  3. Bu seriyi hiç sevmemiştim. Hatta ilk kitabı ittire kaktıra okuyup ikinciyi okurken pes etmiştim. Yayınlandığı dönemde sanki fazla abartılmıştı. Çok fazla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle! O kadar haklısın ki.. İlk kitap yine fena değildi ama bu kitap hiç olmamış ya...

      Sil
  4. Dex'in eskiden ilk baskıları gerçekten çok kötüydü. Misal Bana Dokunma serisinin ilk baskılı kapakları tam bir rezalet.. Daha yen yeni orijinal kapaklara uyum sağlıyor. :(

    YanıtlaSil