Kuralsız - Veronica Roth Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Mayıs 01, 2014

TANITIM
Kitabın adı: Kuralsız
Özgün adı: Insurgent
Yazar: Veronica Roth
Seri: Uyumsuz, #2
Çeviren: Uğur Mehter
Sayfa sayısı: 506
Türü: Distopya
Yayın evi: Artemis Yayınları

Tek bir seçim
Fedakarlık gerektirir

Tek bir fedakarlık
Kayıp getirir

Tek bir kayıp
Sorumluluk haline gelir

Tek bir sorumluluk
Savaş demektir

Tek bir seçim
Seni yok edebilir

Her seçimin bir sonucu vardır. Tris sevdiklerini -ve kendini- kurtarmak zorunda. Üzüntü, fedakarlık, kimlik, bağlılık, kurallar ve aşkla ilgili sorunlarla boğuşurken bu hiç de kolay olmayacak. Üstelik savaş başlıyor ve herkes tarafını seçmek durumunda. Ancak geri dönüşü olmayan bir yola giriyorsan, zafer getireceğini umduğun seçim, tüm hayatını altüst edebilir.

YORUM
İlk kitabı (Uyumsuz) okumayanlar için spoiler içerebilir.
Biliyordum! Biliyordum! Peter'ın kötü biri olmadığını biliyordum. Evet, kitabı okurken ki düşüncelerim bunlardı. İlk cümlelerimde spoiler vermek istemezdim ama bundan bir zarar gelmez sanırım. :)

Öncelikle kitabın ilk 250 sayfası durağan işlenmişti ki okurken biraz sıkıldım bile. Ne oluyorsa sonraki 250 sayfasında oluyor yani. Peter olayına gelince yazar karakteri başından beri her ne kadar kötü anlatsa da onun içinde bir iyilik yattığını biliyordum. :D Ayrıca Caleb hiç beklemediğiniz şekilde Tris’e fena bir kazık atıyor söyleyeyim!

Savaştan sonra Cesurluk topluluğu ikiye bölünüyor. Bilgeler’in yanında olanlar (yani hainler) ve Fedakarlar’ın yanında olanlar olarak. Bizim Cesurlar Bilgelik’e savaş açmak icin Topluluksuzlar’la ittifak kuruyorlar. Savaş başlıyor başlamasına da Cesurlar’ın istediği şekilde gitmiyor.

Tris’in elde etmeye çalıştığı bilgiyi de Savaş sırasında tüm halkla beraber öğreniyorlar. Bu bilgi tüm toplulukların hayatını değiştirebilecek bir bilgi. Ayrıca yine bir sürü karakter ölüyor. :( Kitap büyük bir merak içerisinde biterken ben de daha fazla spoiler vermeden yorumumu bitireyim. Kitabın yarısının durağan işlenmesi nedeniyle bir puanı kırıyorum ama yine de kesinlikle okumanız gerek!

PUAN


ALINTILAR
O an Cesurluk adaylığımın bana önemli bir ders öğrettiğini fark ediyorum: Ne olursa olsun yola devam etmek gerekiyor.
“Tabanca yanında mı?” diye soruyor Peter, Tobias’a,
“Hayır,” diyor Tobias. “Kurşunları burun deliklerimden atarım diye düşündüm, o yüzden tabancayı yukarıda bıraktım.”
“Of, kapa çeneni!”
 
Tobias beni kendine çekiyor ve bana sıkıca sarılıyor. Kalp atışlarının beni sakinleştirmesine izin veriyorum.
“Artık senin ailen benim,” diyor.
“Seni seviyorum,” diyorum.
 
“Hadi bakalım Kuralsız!” diyor Fernando.
“Ne?” diyorum.
“Kuralsız,” diyor. “Bu özel bir isim. Savaşçı olarak görülmesi gerekmeyen ama kurulu düzen ve otoriteye karşı duran kişi.”

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum